close
Books untouched since coming home,
William Blake, Wordsworth, Coleridge, Keats …
內容,全部都還沒看過。

說真的,我承認我任性沒念。
我不希望這學期因為英史成績被拉很低,但是我就是抗拒。從以前開始就有這個奇怪的行為,如果平常沒念,考前更不想念。以實力應考的愚昧堅持。

It has been three hours since the heavy brick of the Norton Anthology English Literature sitting on my desk, and I have no strength to open it.

說實話,我不習慣這樣的上課方式。當初的大二英史要不是有亞歷山大找我合作,我大概也會一樣抗拒不唸吧。若是沒有辦法進入唸書的心情,就根本唸不了書。很奇怪,其實閱讀英文並不是那麼討厭的事情,但是若我沒辦法轉換心情就是沒辦法開始。

As if there is a door to be opened in my heart, and I rejected to open it. Thus, I am trapped and not able to walk out.


arrow
arrow
    全站熱搜

    JonNDHU 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()